فروشگاه اینترنتی

ساخت وبلاگ

عفونت دندان چیست؟

 

عفونت دندان در اثر تجمع باکتری بر روی لثه و یا نفوذ ان بر روی لثه و دندان رخ می دهد و گاهی باعث بروز آبسه دندان می شود، از جمله علائم عفونت دندان درد که میتواند شایعترین هم باشد درد شدیدی است که گاهی باعث ورم صورت هم میشود. اگر به دنبال درمان آبسه دندان خود هستید و میخواهید بدانید برای درمان عفونت ریشه دندان خود باید چه کارهایی ر انجام بدهید با ما در ادامه این نوشته همراه باشید، ما در این مطلب مواردی از جمله ، علائم عفونت لثه ، درمان عفونت ریشه دندان در خانه ، در مورد داروها و قرص برای عفونت دندان، حوش شیرین و عفونت دندان، آویشن برای درمان عفونت دندان، عفونت دندان عقل و همین طور عفونت دندان عصب کشی شده اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مهمترین مورد برای جلوگیری از عفونت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است یعنی شما باید به طور منظم روزانه از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.عفونت دندان میتواند در صورتی که درمان نشود و زیاد باشد بر روی سایر بافت های دندانی هم تاثیرگذار باشد و باعث ورم دندان شود و این زمانی است که شما با آبسه دندان و ورم صورت به پزشک مراجعه می کنید.از این رو در هر یک از درمان های دندانپزشکی همواره رعایت بهداشت از فاکتورهای اساسی در نتیجه بخش بودن طول درمان می باشد. به همین ترتیب در درمان ارتودنسی و ایمپلنت نیز رعایت بهداشت فرد مراجعه کننده در عدم عفونت دندان تاثیر بسیاری دارد و در آخر، فرد نتیجه ی لذت بخش و بدون مشکلی را در انتظار خواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : عفونت دندان,عفونت دندان بعد از عصب کشی,عفونت دندان عقل,عفونت دندان عصب کشی شده,عفونت دندان کشیده شده,عفونت دندان در بارداری,عفونت دندان کودکان,عفونت دندان و واکسن کرونا,عفونت دندان و گلودرد,عفونت دندان بعد از کشیدن, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 165 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 0:41

بیماری پریودنتال لثه چیست؟

 

بیماری پریودنتال یا التهابات لثه‌ای به دلیل عفونت لثه و استخوان اطراف دندان‌ها بوجود می‌آید. علائم اولیه‌ی این بیماری که نشان‌دهنده‌ی آلودگی لثه با باکتری است، خونریزی و متورم شدن لثه‌ها می‌باشد. در صورت عدم درمان این بیماری، امکان گسترش آن و در نهایت از بین رفتن دندان و لثه‌ی شما وجود دارد.بیماری پریودنتال توسط باکتری در پلاک دندان ایجاد می‌شود. پلاک مواد چسبنده‌ای است که پس از مسواک زدن و غذا خوردن روی دندان‌های شما ایجاد می‌شود. دندان‌ برای خلاص شدن از باکتری، سلول‌های سیستم ایمنی خود را آزاد می‌کند که باعث سوزاندن و آسیب رساندن به لثه‌ها، رباط پریودنتال یا استخوان آلوئولار می‌شود. همین امر منجر به تورم، خونریزی لثه و گنگی‌ویت خواهد شد. شدت این بیماری همچنین می‌تواند باعث از بین‌رفتن دندان‌ها شود که این نشانه‌ای از پریودنتیت شدید (مرحله‌ی پیشرفته‌ی بیماری) است.

میزان پیشرفت بیماری پریودنتال در فرد بستگی به شدت حمله یا مقاومت در برابر حمله‌ی پلاک‌ها و کارایی پاسخ‌های ایمنی و التهابی بدن میزبان دارد. تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که پاسخ‌های میزبان تحت تاثیر عوامل خاص محیطی و ژنتیکی قرار می‌گیرند که می‌تواند حساسیت عمومی میزبان یا حساسیت موضعی یک دندان در داخل دهان به این بیماری را تعیین کند. متاسفانه شدت بیماری در افرادی که بیماری‌هایی نظیر دیابت، HIV و سندرم داون دارند به دلیل سیستم ایمنی ضعیف در بدن آن‌ها، بیشتر است.سیگار کشیدن و دیابت، از جمله عوامل ابتلا به بیماری پریودنتال هستند. بیماری گنگی‌ویت تقریبا به طور انحصاری در افراد سیگاری اتفاق می‌افتد.

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : پریودنتال لثه,درمان پریودنتال لثه,بیماری پریودنتال لثه چیست,جراحی پریودنتال لثه,التهاب لثه پریودنتال,آبسه لثه پریودنتال,بیماری پریودنتال لثه,مشکلات پریودنتال لثه,درمان بیماری پریودنتال لثه,عفونت لثه پریودنتال, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت: 0:09

جرم دندان چیست؟

 

پلاک های میکروبی یا همان باکتری های استرپتوکوک هر روز در اثر مصرف مواد غذایی در دهان تجمع   می کنند و سبب ایجاد لایه ای زرد رنگ بر روی دندان می شوند. تجمع این پلاک های میکروبی برای مدت طولانی و عدم شستشوی دندان ها و عدم استفاده از نخ دندان سبب سفت شدن این لایه زیستی بر روی دندان می شود. به این لایه سفت تشکیل شده  از پلاک های میکروبی جرم دندان گفته می شود. در واقع پلاک های میکروبی در یک واکنش شیمیایی با استفاده از بزاق دهان به مواد معدنی که در دندان ها وجود دارند متصل شده و در نتیجه این واکنش جرم دندان شکل می گیرد.پلاک های میکروبی علاوه بر ایجاد جرم دندان می تواند سبب بیماری های لثه و التهاب آن شود.

تجمع پلاک های میکروبی و ایجاد جرم دندان به حدی است که با مسواک قابل شستشو نیست  با استفاده از مسواک حذف نمی شوند. اما این جرم حدی هم نیست که توسط روش ها و ابزار های دندان پزشکی از بین نرود. جرم دندان را می توان با استفاده از جرم گیری دندان و بروساژ از بین برد. جرم گیری دندان هیچ گونه عارضه و ضرری برای دندان ها ایجاد نکرده و همچنین سبب پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری­های لثه نیز خواهد شد.همان طور که گفته شد جرم گیری دندان هیچ گونه عارضه ای ندارد اما ممکن است پس از جرم گیری فرد مورد جرم گیری احساس خالی شدن دندان را داشته باشد و دندان هایش نسبت به گرما ، سرما و جویدن مواد غذایی حساس شوند. و در نتیجه این مسئله خیال کند که جرم گیری به دندان هایش آسیب رسانده، اما باید دانست این احساس موقتی بوده و پس از چند روز از بین خواهد رفت.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : از بین بردن جرم دندان,از بین بردن جرم دندان در خانه,از بین بردن جرم دندان سریع,از بین بردن جرم دندان کودکان,از بین بردن جرم دندان مصنوعی,از بین بردن جرم دندان به روش خانگی,برای از بین بردن جرم دندان,روش از بین بردن جرم دندان,بهترین راه برای از بین بردن جرم دندان,نحوه از بین بردن جرم دندان, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 216 تاريخ : سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت: 0:49

پرکردن دندان چیست؟

 

زمانی که دندان پوسیده میشود یکی از راهکارهای درمانی آن میتواند پر کردن دندان باشد. به طور معمول اگر پس از گرفتن تصاویر اشعه ایکس مشخص شود که پالپ یا همان مغز دندان (بافت نرم) دچار آسیب دیدگی شده، در اغلب اوقات اقدام به پر کردن دندان میکنند.  فعالیت مداوم باکتری میتواند به مرور زمان باعث بروز عفونت و در نتیجه آسیب دیدگی این بخش دندان شود. چنانچه چنین مساله مهمی مورد توجه قرار نگیرید و در اسرع وقت رسیدگی نشود، عفونت ممکن است گسترش یافته و باعث پوسیدگی دندان شود. بعد از چنین وضعیتی دندانپزشک به افراد توصیه میکند که دندان پوسیده خود را پر کنند.

فرآیند درمانی پر کردن دندانها میتواند هم دائمی باشد و هم موقت. در اصل این فرآیند دو مرحله ای است که بخش اول آن موقتی است. طی مرحله اول دندان را موقتا با مواد پر کننده پر میکنند. چنانچه شخص تحت درمان، نسبت به مواد و ساختارهای پر کننده حساسیت نشان ندهد، مواد موقت اولیه را برداشته و اقدام به جایگزینی آن ها با مواد دائمی میکنند.زمانی که بافت نرم دندان یعنی همان پالپ دچار آسیب میشود (که معمولا میمیرد)، دندان نیز دچار پوسیدگی میشود. ما طی فرآیند پر کردن دندان به دنبال از بین بردن آن بافت پوسیده و جایگزین کردن آن با مواد پر کننده هستیم. با این کار استحکام دندان حفظ خواهد شد و میتوان در فرآیند جویدن، هضم و گوارش غذا، روی آن حساب کرد.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : پرکردن دندان,پر كردن دندان با مواد سفيد,پر كردن دندان با ليزر,پر كردن دندان با سراميك,پر كردن دندان با آمالگام,پر كردن دندان در دوران بارداري,پر كردن دندان جلو با مواد سفيد,پر كردن دندان با کامپوزیت,پر كردن دندان جلو,پر كردن دندان بدون عصب کشی, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 23 اسفند 1400 ساعت: 0:44

کاشت دندان چیست؟

 

کاشت دندان روشی برای جایگزین کردن ریشه دندان طبیعی است. پایه های ایمپلنت جایگزین دائمی و پایدار ریشه دندان در استخوان فک می شوند که می توانند تاج دندان مصنوعی را به مدت طولانی روی خود پایدار نگه دارند.اصلاح ظاهر دندان ها: ایمپلنت های دندانی کاملا شبیه دندان طبیعی خود فرد به نظر می رسند چون به نحوی طراحی شده اند که با استخوان فک جوش می‌خورند و یک راه حل دائمی به شمار می آیند.اصلاح در نحوه صحبت کردن: یکی از اصلی ترین مشکلات بیمارانی که به مدت طولانی از دندان مصنوعی استفاده کرده اند این است که دندانهای مصنوعی در دهان ثابت نیستند و هنگام صحبت کردن جابجا می شوند و حتی گاهی اوقات از دهان بیرون می افتند. خوشبختانه با کاشت‌دندان این مشکل به طور کامل حل می شود و بیمار احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

جویدن راحت‌تر غذاها: چون در روش کاشت دندان پایه ایمپلنت و تاج دندان مصنوعی پایدار و مستحکم در استخوان فک قرار گرفته اند می توان غذاهای سفت و چیپسی را نیز با اعتماد به نفس کامل و بدون هیچگونه دردی جوید.افزایش اعتماد به نفس: ایمپلنت های دندانی توانند لبخند زیبای شما را مجدداً بازگردانند و به شما کمک کنند که احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.بهبود سلامت دهان و دندان: در روش کاشت دندان مانند روش بریج نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور نیست و دندانهای مجاور به عنوان پایه ای برای نگه داشتن ایمپلنت مورد استفاده قرار نمی گیرند. در نتیجه سلامت دهان و دندان در طولانی مدت حفظ می شود.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : کاشت دندان,کاشت دندان طبیعی,کاشت دندان ایمپلنت,کاشت دندان مصنوعی,کاشت دندان دائمی,کاشت دندان مصنوعی ثابت,کاشت دندان طلا,کاشت دندان بدون ایمپلنت,جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان,ایمپلنت دندان جلو, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 0:11

عصب کشی دندان چیست؟

 

به فرایندی که برای درمان عصب دندان استفاده می کنند، عصب کشی یا درمان ریشه دندان می گویند. اندودنتیکس (یا همان ریشه‌درمانی) شاخه‌ای از علم دندانپزشکی است که با پالپ دندان و بافت‌های اطراف ریشه دندان سروکار دارد. برای درمان مشکل ریشه دندان می‌توان به دندانپزشک عمومی یا متخصص عصب کشی (ریشه‌درمان) مراجعه کرد.زمانی که دندانی نیاز به درمان ریشه یا عصب کشی دارد، این تفکر که با درد بعد از عصب کشی دندان چه کار کنیم، باعث می شود در شروع این درمان تردید داشته باشیم.

بسیاری از افراد نگران درد بعد از عصب کشی و یا همان درمان ریشه هستند و با توجه به توصیفاتی که از دیگران شنیده اند و یا تجربیات شخصی شان از انجام این درمان هراس دارند و نگران این هستند که شاید درمان به خوبی انجام نشده و به همین دلیل است که دچار حساسیت و درد میشوند.در ساختار هر دندان چندین لایه وجود دارد که جنس و ویژگی های متفاوتب دارند، زمانی که پوسیدگی به مرکزی ترین قسمت دندان که بخش زنده ی دندان است یعنی پالپ میرسد، ریشه دندان دچار عفونت میشود و درد شدیدی را به دنبال دارد. در فرایند درمان ریشه، کانال ریشه پاکسازی میشود و با مواد مخصوصی پر میشود که از رشد مجدد باکتری جلوگیری میکند و سپس دندان یا با مواد ترمیمی پر میشود و یا پست و روکش میشود.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : عصب کشی دندان,عصب کشی دندان درد دارد,عصب کشی دندان جلو,عصب کشی دندان در بارداری,عصب کشی دندان چقدر طول میکشد,عصب کشی دندان چیست,عصب کشی دندان عقل,درمان دندان عصب کشی شده,ریشه دندان عقل,ریشه دندان ها, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:52

ارتودنسی دندان چیست؟

 

دندان‌های کج و نامرتب علاوه بر این که ظاهری ناخوشایند به لبخند شما می‌دهد بلکه برای سلامت دهان و دندان و حتی سلامت عمومی بدن نیز مضر است. تمیز کردن دندان‌های شلوغ و روی هم قرار گرفته سخت‌تر است. بنابراین احتمال پوسیدگی، بیماری لثه و… را افزایش داده و همچنین در تکلم و جویدن غذا نیز می‌تواند اختلال ایجاد کند. ارتودنسی دندان بهترین روش مرتب کردن دندان‌های بهم ریخته است.دندان ها و فک اگر در هر موقعیتی به جز حالت طبیعی خود باشند مشکلات متعددی گریبان ما را خواهد گرفت. برای ادامه بحث، ابتدا نگاهی به تصویر زیر بی اندازید. این تصویر دندان ها و فک را در موقعیت مناسب و طبیعی نشان می دهند.

در طرح درمان مشخص می شود که شما باید با کدام تجهیزات یا دستگاه های ارتودنسی تحت درمان قرار بگیرید. اگر برای شما ارتودنسی ثابت در نظر گرفته شده باشد، دستگاه طی همان جلسه اول یا یک روز دیگر به دندان هایتان متصل می شود و به طور رسمی درمانتان آغاز می شود.اما اگر ارتودنسی متحرک برای شما انتخاب شده باشد به شما قالب ها یا پلاک های شفافی داده می شود و دستورالعمل های لازم جهت استفاده از آن ها نیز به شما آموزش داده خواهد شد.

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : ارتودنسی دندان,ارتودنسی دندان قبل و بعد,ارتودنسی دندان چیست,ارتودنسی دندان برای چه کسانی است,ارتودنسی دندان نیش,ارتودنسی دندان کودکان,ارتودنسی دندان نامرئی,ارتودنسی دندان درد دارد,ارتودنسی نامرئی,ارتودنسی متحرک, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 0:06

دندان عقل چیست؟

 

دندان عقل (wisdom tooth) آخرین دندان در هر قوس فکی است،که دندان‌پزشکان به آن آسیای سوم می‌گویند. می‌دانید دندان عقل چند تاست؟ هر فردی دو دندان عقل در فک بالا و دو دندان عقل در فک پایین دارد. پس طبیعی‌ست درآوردن این دندان ها به‌لحاظ زمانی در سنین بالاتر و در بزرگسالی باشد. سن رویش این دندان بین ۱۷تا ۲۵ سالگی است حتی در  بعضی افراد رویش آن در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد. درصورت پوسیدگی دندان عقل یا عفونت و یا مشکلات دیگر، دندان باید کشیده شود. کاربرد دندان عقل در جویدن غذا نیست و حتی در مواردی که مشکل یا عفونتی نیز ایجاد نکند، توصیه پزشک متخصص دهان و دندان کشیدن این دندان است، چون آن را زائد می‌دانند.

دندان عقل روییده: این دندان در صورتی که فضای کافی در فک در اختیار داشته باشد، طبیعی رشد می‌کند و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. در مورد کشیدن این دندان اختلاف نظر وجود دارد و عده‌‌ای از پزشکان آن را دندان زائد می‌داند و حتی در صورت سالم بودن هم توصیه به خارج کردن آن دارند اما عده‌ای دیگر بر این عقیده اند اگر فشاری به دندان‌های دیگر وارد نمی‌کند یا پوسیدگی ندارد کاری به کارش نداشته باشید. در هر فردی ممکن است یکی یا هر ۴ تای دندان عقل این وضعیت را داشته باشد. اگرچه کم پیش می‌آید که دندان عقل این وضعیت را داشته باشد و معمولا فرد با درد یا آبسه، عفونت دندان عقل مواجه می‌شود. ممکن است دندان عقل به شکل نیمه نهفته و یا نهفته باشد. اول می‌گوییم دندان عقل نهفته و نیمه نهفته چیست و بعد سراغ راه‌ چاره برای این دندان‌ها می‌رویم.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : دندان عقل,دندان عقل چیست,دندان عقل نهفته,دندان عقل نشانه چیست,دندان عقل کجاست,دندان عقل کج,دندان عقل پوسیده,دندان عقل خراب,دندان عقل در چه سنی رشد می کند,دندان عقل نیمه نهفته, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت: 23:52

جرم گیری دندان چیست؟

 

تجمع پلاک های میکروبی و ایجاد جرم دندان به حدی است که با مسواک قابل شستشو نیست  با استفاده از مسواک حذف نمی شوند. اما این جرم حدی هم نیست که توسط روش ها و ابزار های دندان پزشکی از بین نرود. جرم دندان را می توان با استفاده از جرم گیری دندان و بروساژ از بین برد. جرم گیری دندان هیچ گونه عارضه و ضرری برای دندان ها ایجاد نکرده و همچنین سبب پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری­های لثه نیز خواهد شد.به طور کلی روش های جرم گیری دندان به سه شیوه تقسیم بندی می شود. روش اول یک روش سنتی نسبتا دردناک است ، به نام روش دستی جرم گیری که با استفاده از ابزار های دستی دندان پزشکی پلاک های میکروبی از دندان برداشته می شود.

شیوه دوم استفاده از ابزار های اولتراسونیک  است. در این روش برای از بین بردن جرم ها ، از آب استفاده می شود. در واقع آب سرد پلاک های میکروبی چسیبیده به سطوح دندان ها را شسته و از بین می برد.شیوه سوم ، زمانی استفاده می شود که گستردگی جرم دندانی بالا باشد، در این هنگام برای جرم گیری از شیوه های جراحی استفاده می شود.مهم ترین روش پیشگیری برای اینکهدندان هایمان دچار جرم نشود رعایت بهداشت دهان و دندان است. این رعایت از طریق مسواک زدن و کشیدن نخ دندان (حداقل دو نوبت در روز) و استفاده از خمیر دندان های ضد جرم و حاوی فلوراید ممکن پذیر می باشد. البته تغذیه با مواد قندی کمتر و نکشیدن سیگار نیز جزء عواملی است که می تواند از بروز جرم دندانی جلوگیری کند.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : جرم گیری دندان,آیا جرم گیری دندان درد دارد,جرم گیری دندان چیست,انواع روش های جرم گیری دندان,روش های جدید جرم گیری دندان,روش های طبیعی جرم گیری دندان,روش های جرم گیری دندان,روش های مختلف جرم گیری دندان,فواید جرم گیری دندانها,فواید و معایب جرم گیری دندان, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 23:30

پوسیدگی دندان چیست؟

 

پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین مشکلات بهداشتی در سراسر جهان است و بیشتر در کودکان، نوجوانان و سالمندان دیده می شود. پوسیدگی دندان به وضعیتی گفته می شود که سطح مینای دندان توسط اسید موجود در دهان دچار آسیب دائمی شده، سوراخ ها یا حفرات ریزی در آن ایجاد می شود.این حفره ها در اثر ترکیبی از عوامل گوناگون شامل باکتری های موجود در دهان، مصرف مکرر غذاها و نوشیدنی های شیرین، و بهداشت ضعیف دهان و دندان به وجود می آیند. اگر حفره ها درمان نشوند، بزرگتر می شوند و لایه های عمیق دندان را تحت تأثیر قرار می دهند. آنها می توانند منجر به دندان درد، عفونت و از بین رفتن دندان شوند.

پوسیدگی دندان فرآیندی است که با گذشت زمان اتفاق می افتد. اگر پس از هر بار مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین یا کربوهیدراتی، دهان شسته نشود، روی دندانها لایه چسبناکی به نام پلاک تشکیل می شود. پلاک محل تجمع باکتری هایی است که از قند موجود تغذیه کرده، اسید تولید می کنند. اسیدها به دندان حمله می کنند و مینای دندان را نرم و حل کرده، در آن سوراخ های کوچکی ایجاد می کنند که بیانگر آغاز پوسیدگی دندان است.با پیشرفت پوسیدگی، باکتری ها به لایه بعدی دندان، به نام عاج، می رسند که نسبت به مینای دندان استحکام کمتری دارد. عاج از طریق لوله های ریزی مستقیماً با عصب دندان ارتباط دارد و التهاب آن باعث ایجاد حساسیت می شود. با توسعه پوسیدگی دندان، باکتری ها به سمت بخش داخلی دندان (پالپ) که شامل اعصاب و عروق خونی است حرکت می کنند.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : پوسیدگی دندان,پوسیدگی دندان جلو,پوسیدگی دندان عقل,پوسیدگی دندان کودکان,پوسیدگی دندان در رادیوگرافی,پوسیدگی دندان چیست,پوسیدگی دندان شیری,علت پوسیدگی دندان,درمان پوسیدگی دندان,انواع پوسیدگی دندان, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 139 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 0:18

انواع بیماری لثه و دهان

 

پیشرفت این روند منجر به پیشرفت تخریب استخوان نگهدارنده دندان و سرانجام لقی دندان ها می گردد. بنابراین بیماری لثه را می توان به دو دسته بیماری که به هم متصل هستند و یکی مقدمه دیگری است عبارتند از:1- ژنژیویت 2- پریودنتیت.ژنژیویت عبارت است از تورم و التهاب لثه در اثر فعالیت میکرو ارگانیسم ها.علائم ژنژیویت عبارتند از:1-تورم لبه لثه 2-قرمزی 3-خونریزی از لثه 4-گاهی خارش و سوزش لثه 5-بوی نامطبوع.تورم لثه در تمام موارد ژنژیویت وجود دارد. این تورم ناحیه ی برجستگی های لثه بین دندان ها که به آن پاپیلای بین دندانی گفته می شود، بیشتر مشاهده می شود و فقط با جراحی لثه و جرم گیری از بین می رود. لثه مخصوصا لبه ی لثه در تمام قسمت ها رنگ قرمز کبود پیدا می کند.

در بسیاری از موارد پس از گذشت مدتی از این حالت لثه هنگام مسواک زدن مختصر خونریزی دارد. در این شرایط بیمار گاهی احساس سوزش و خارش در لثه دارد.صبح ها هنگامی که از خواب بیدار می شود طعم نامطبوع و بوی بدی را در دهان خود احساس می کند. بتدریج که این بیماری پیشرفت می کنند تمام این علائم بیشتر خود را نشان می دهد. مردم معمولا در مراحل اولیه چندان توجه نکرده و از مراجعه به دندانپزشکی خودداری می کنند. زمانی مراجعه می کنند که علائم شدت یافته و دیگر برای آنها قابل تحمل نیست. تورم و خونریزی و بوی نامطبوع آنها را به مطب می کشاند.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : انواع بیماری لثه,انواع بیماری لثه و دهان,انواع بیماری لثه در کودکان,انواع بیماریهای لثه در کودکان,انواع بیماری لثه و درمان,انواع بیماری های لثه,علائم عفونت لثه,خونریزی لثه,درمان عفونت لثه,ژنژیویت لثه, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 269 تاريخ : چهارشنبه 11 اسفند 1400 ساعت: 23:55

لیفت لثه چیست؟

 

لیفت لثه - بیشتر بیماران برای زیبا کردن ظاهر خود و بهره‌مندی از لبخندی زیبا برای درمان لیفت لثه به دندانپزشکی مراجعه می کنند. دندان پزشک دهان، دندان و لثه های بیمار را معاینه می کند تا روش درمان لیفت لثه را مشخص کند. در این روش ممکن است نیاز به تصویر برداری با اشعه ایکس باشد. روش های درمان لیفت لثه با توجه به نوع بیماری یکی از این موارد می تواند باشد.با مشاوره دندانپزشک بیمار یکی از راه های مناسب درمان را انتخاب می کند. برای درمان لبخند لثه ای می توان لیفت لثه را برای افزایش طول تاج دندان به کار گرفت. لیفت لثه سبب بهبود لبخند لثه ای می شود. لبخند لثه ای اسکلتی که ناشی از بزرگ بودن فک های بالایی است، می توان با بازسازی فک بالا توسط جراحی ارتوگناتیک درمان کرد.

در بعضی از بیماران که طول تاج دندان هایشان کوتاه است و در حین لبخند و صحبت مقداری از لثه هایشان دیده می شود، ابتدا با یک جراحی بسیار آسان و ساده لیفت لثه و با بی حسی موضعی لیفت لثه انجام می شود و سپس با درمان لمینت و یا ونیر ظاهر لبخند بازسازی می شود. گاهی درمان لیفت لثه برای مشکلات مریوط به فرم وراثتی فک ها و استخوان های صورت است، در این موارد طول یک سوم میانی صورت بلند است. مشکل زیبایی این بیماران با انجام جراحی فک و بالابردن آن حل می شود.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : لیفت لثه,لیفت لثه چیست,لیفت لثه قبل از کامپوزیت,ليفت لثه با ليزر,لیفت لثه با فرز سرامیکی,لیفت لثه با تیغ جراحی,لیفت لثه چجوریه,لیفت لثه درد دارد,لیفت لثه برای کامپوزیت,لیفت لثه یعنی چی, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 215 تاريخ : سه شنبه 10 اسفند 1400 ساعت: 0:17

بیماری های لثه چیست؟

 

بیماری های لثه یا پریودنتال است که لثه و بافت های نگهدارنده دندان را مبتلا می کنند، لذا بهتر است ابتدا به ساختمان (آناتومی) لثه و نسوج نگهدارنده دندان که به آن پریودنشیوم گفته می شود، بطور خلاصه اشاره ای داشته باشیم. در صورت عدم پیشگیری و پیشرفت بیماری لثه، باید جراحی لثه انجام داد.

این روش جراحی با هدف درمان لثه و آسیب های ناشی از موارد پایین ممکن است انجام شود:

1- رشد بافت ها و استخوان های آسیب دیده
2- جلوگیری از از دست دادن دندان
3- کاهش فاصله بین دندان ها، که با نام مثلث سیاه شناخته می شود و از نظر زیبایی نیاز به اصلاح دارد
4- تغییر شکل استخوان فک برای کاهش رشد باکتری ها در آن و افزایش سلامت استخوان
5- حذف باکتری ها و عفونت ها
6- در برخی موارد علت انجام جراحی لثه زیباسازی آن می باشد.

بطورکلی دندان ها به وسیله ی بافت ها و ساختمان هایی نگهداری و حمایت می شوند که به آن ها پریودنشیوم می گویند.در صورت تخریب این اجزا، نیاز به جراحی لثه خواهیم داشت.

1- لثه
2- استخوان آرواره (آلوئول)
3- الیاف اطراف ریشه دندان (لیگامان پریودنتال)

لثه: به آن بخشی از پریودنشیوم گفته می شود که دور تا دور دندان را فراگرفته و از یک طرف به دندان ها و از طرف دیگر به مخاط دهان ختم می گردد. لثه تنها تنها بخشی از پریودنشیوم می باشد که در دهان قابل مشاهده است. بیماری های پریودنتال و جراحی لثه غالبا از ناحیه ی لثه شروع می شوند و در اصطلاح عامیانه بیماری های پریودنتال به بیماری های لثه گفته می شود.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : بیماری های لثه,بیماری های لثه در کودکان,بیماری های لثه و دهان,بیماری های لثه و درمان آن,بیماری های لثه ای,بیماری های لثه چیست,بیماری های لثه در بزرگسالان,بیماری های لثه و دندان,بیماری های لثه کدامند,انواع بیماری های لثه, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 0:07

جراحی لثه چیست؟

 

هرگاه که بافت لثه (همان بافت نرم) عفونت کند و یا دچار آلودگی شود و یکی از بیماری های لثه اتفاق بیافتد، ناگزیر باید جراحی لثه انجام شود. که این جراحی ممکن است همراه با پیوند لثه باشد و یا با لیزر و بدون پیوند و بازسازی انجام شود.به عبارت دیگر زمانی نیاز به جراحی لثه است که افراد به دلیل بیماری لثه دچار مشکلات زیادی شده اند، که با کورتاژ لثه و یا جرم گیری درمان قابل انجام نباشد، در این مواقع دندانپزشک اقدام به جراحی لثه می‌کند.جراحی کوچک کردن پاکت اطراف دندان: پاکت به فرو رفتگی بین دندان و لثه گفته می شود. در التهاب یا عفونت لثه این شیار عمیق تر شده و فضای مناسبی برای میکروب ها فراهم می کند. در این عمل جراحی لثه، جراح لثه را برش می زند و به بالا تا می زند تا باکتری ها و آلودگی های زیر آن را تمیز کند. سپس بافت لثه به دور دندان بخیه می شود تا دوباره رشد کرده و دندان را احاطه کند.

جراحی بازسازی لثه: در این جراحی لثه، برشی در لثه ایجاد می شود و بافت برش خورده کنار زده می شود تا باکتری ها و آلودگی ها برداشته شوند. سپس پیوند استخوان، غشا یا پروتئین های تحریک کننده تولید بافت (و یا ترکیبی از هر سه) در این محل جایگذاری می شود تا بافت لثه را به بازسازی ترغیب کند.جراحی افزایش طول تاج دندان: در این عمل جراحی لثه، بافتی که بیش از حد رشد کرده و روی دندان ها را پوشانده و باعث شده است لبخند لثه ای داشته باشید، برداشته می شود. به این ترتیب لثه کوتاه تر شده و دندان ها بلندتر دیده می شوند. این درمان جراحی لثه، برای زیبایی لبخند انجام می شود.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : جراحی لثه,جراحی لثه چیست,جراحی لثه با لیزر,جراحی لثه برای روکش,جراحی لثه درد دارد,جراحی لثه تحلیل رفته,جراحی لثه برای کامپوزیت,جراحی لثه برای ایمپلنت,درمان التهاب لثه,درمان عفونت لثه, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 151 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 0:26

ترمیم دندان چیست؟

 

دندان های عصب کشی شده به مرور زمان به خاطر اینکه عصب دندان مصنوعی می باشد دندان دیگر تغذیه می شود. بسیار شکننده می باشد و بر اثر ضربه و فشار دچار شکستگی می شود که در این حالت از ترمیم برای دندان شکسته استفاده می کنیم. برای محافظت و ترمیم دندان های شکسته شده در مقابل فشار و ضربه باید از مواد همرنگ دندان استفاده نمود. عموما برای ترمیم دندان شکسته از کامپوزیت استفاده می شود.اگر دندان ها خوب مسواک نشود و از نخ دندان استفاده شود به مرور زمان مواد غذایی و یا مصرف شیرینی منجر به ایجاد پوسیدگی دندان می شود. اگر هر 6 ماه مراجعه به دندانپزشک مراجعه کنید به پوسیدگی دندان های خود پی میبرید و در اولین فرصت اقدام به ترمیم دندان می کنید.

در صورتی که درمان مورد نظر دیر انجام شود ممکن است به عصب رسیده و دندان احتیاج به درمان ریشه باشد. در ترمیم دندان پوسیدگی های کاملا برداشته می شود و با یک کف بندی خوب مانع رسیدن پوسیدگی به دندان می شود.انواع ترمیم یا پر کردن دندان : ترمیم یا پر کردن دندان می تواند هم با آمالگام می باشد یا با کامپوزیت هم می شود ترمیم را انجام داد. این موضوع بستگی دارد به اینکه ساختار دندان چه اندازه تخریب شده باشد و موقعیت فکی و اکلوژون هم باید مد نظر قرار گیرد.

 

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : ترمیم دندان,ترمیم دندان چیست,ترمیم دندان شکسته,ترمیم دندان پوسیده,ترمیم دندان جلو,ترمیم دندان پوسیده جلو,ترمیم دندان سیاه شده,ترمیم دندان های جلو,ترمیم دندان با کامپوزیت,ترمیم دندان بدون عصب کشی, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 0:17

بلیچینگ دندان چیست؟

 

با توجه به روش های نوین در دندانپزشکی زیبایی اکنون داشتن لبخند زیباتر در دسترس اکثر افراد قرار گرفته است. یکی از این روش های سفید کردن دندان، بلیچینگ دندان است. رنگ مینای دندان ها در اثر مصرف مواد رنگی مثل قهوه و تنباکو تغییر می کند.اگرچه بسیاری از لکه ها را می توان با تکنیک های سفید کردن دندان از بین برد، اما سفید کردن ممکن است برای افرادی که دندان های حساس دارند نارحت کننده باشد. بلیچینگ دندان یکی از روش های سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخند، با کمک مواد ویژه است.این کار می تواند هم در مطب دندانپزشک انجام شود و هم در منزل توسط خود فرد. البته در هر کدام از این دو روش، مواد متفاوتی برای بلیچینگ دندان استفاده می شود. بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان، موجب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و حس زیبایی و آراستگی به فرد می دهد.

از این رو این روش طرفداران زیادی دارد. بلیچینگ دندان یکی از اولین گزینه ها برای داشتن طرح لبخند زیبا در افراد است.درمان بلیچینگ دندان ، در واقع درمان زیبایی محسوب می شود و مورد پسند و توجه بسیاری از عروس ها و خانم های جوان می باشد. در بلیچینگ دندان ، دندان ها برحسب نیاز و بر طبق تشخیص دندانپزشک از 2 تا چند درجه سفید می شود.در روش بلیچینگ دندان هیچگونه آسیبی به مینای دندان نمی رسد. موادی سفید کننده به نام پراکسید هیدرژن در این روش مورد استفاده قرار می گیرد. درمان بلیچینگ دندان یا سفیدکردن دندان ها به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد و دندانپزشک باید تبحر لازم در این روش داشته باشد.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : بلیچینگ دندان,بلیچینگ دندان چیست,بلیچینگ دندان چگونه انجام میشود,بلیچینگ دندان خوبه,بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد,انواع بلیچینگ دندان,سفید کردن دندان,سفید کردن دندان فوری,روش های سفید کردن دندان,ماندگاری بلیچینگ دندان, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 305 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 0:16

کامپوزیت دندان چیست؟

 

 کامپوزیت دندان از ترکیب چند مواد که بر اثر ترکیبات شیمیای ذره ای به نام فیلر که استحکام بالا دارد درست می شود. در واقع کامپوزیت ونیر یک ترکیب خمیری است که بر اثر تابش نور یووی در طول موج خاص سفت و سخت می شود. بعد این که کامپوزیت سفت شد به وسیله پولیش به آن فرم و شکل مناسب می دهند و این شکل و فرم بستگی به سلیقه ی بیمار دارد که بخواهد به شکلی در بیاید.کامپوزیت ونیر لایه ای است از مواد هم رنگ دندان که توسط دندانپزشک ساخته و تهیه می شود که رنگ توسط بیمار انتخاب می شود. دو نوع کامپوزیت وجود دارد ونیر Direct یا مستقیم ونیر Indirect یا غیر مستقیم. ونیرهای مستقیم را در یک جلسه با ترکیب کردن کامپوزیت ونیر می توان استفاده کرد. زمانی که بخواهید تعداد کمی از دندان هایتان را ونیر کنید از روش ونیر غیر مستقیم استفاده می شود.

 اساساً ماده ترمیم کامپوزیتی اتحاد ماتریسی از رزین پلیمری پیوسته است که پر کننده غیر آلی دران پراکنده شده است. اینکه کامپوزیت از خواص مکانیکی خوبی برخوردار باشند باید استحکام پیوندی نیرومند بین ماتریکس رزینی عالی و پر کننده غیر عادی آن موجود باشد این پیوند از طریق پوشش ذرات پرکننده با یک عامل سیلان کوپلینگ حاصل می‌گردد، این امر نه تنها استخوان کامپوزیت را فزونی می بخشد بلکه موجب کاهش حلالیت و جذب آب آن نیز می‌شود. روش غیر مستقیم زمان زیادی می برد و تماماً به هنر و تکنیک دندانپزشک بر می گردد. این درمان زمانی کاربرد دارد که رنگ دندان ها تغیر کرده باشد یا بیماری هایی از قبیل دیاسیتی، هیپوپلازی دندان های دچار تغییر رنگ تتراسایکلین یا تغییر رنگ خاکستری – آبی، لکه های سفید رنگ و موضعی white spot داشته باشید. دندان ها بصورت تک تک و مرحله به مرحله باید ونیر گردد.

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : کامپوزیت دندان,کامپوزیت دندان چیست,کامپوزیت دندان کج,کامپوزیت دندان یعنی چه,کامپوزیت دندان جلو,کامپوزیت دندان چگونه است,کامپوزیت چیست,کامپوزیت ونیر,کامپوزیت متحرک,کامپوزیت سرامیکی, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 0:19

لمینت دندان

 

لمینت دندان ( Laminate teeth ) پوسته ای نازک از جنس سرامیک است که استحکام بسیار بالایی دارد. لمینت دندان برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می رود. داشتن لبخندی زیبا یکی از ویژگی‌ های جذاب و منحصر به فردی است که امروزه طرفداران‎ ‎ بسیار زیادی دارد.دندان های زیبا ‏تاثیر‌گذار‎ترین عامل برای داشتن لبخندی زیبا می‌باشد. یکی از روش هایی است که به شما در داشتن دندان‌هایی زیبا کمک می‌کند، ‏لمینت دندان است. در این روش به کمک موادی به رنگ سفید و یا همرنگ با دندان، ایرادات مختلف دندان مثل شکل ظاهری و یا ‏فاصله‌های زیاد بین دندان‌ها را اصلاح می‌ شود.‏

طول عمر لمینت دندان بسیار بالا بوده که با کمک مواد رنگ دندان ساخته شده و با پوشاندن سطح بیرونی دندان و داشتن حداقل عوارض باعث بهبود ظاهر آن می شود. همانطور که در انواع فیلم مراحل نصب لمینت دندان دیده اید دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی یا کامپوزیتی برای اصلاح طرح لبخند و تغییر رنگ دندان ها و تغییر شکل، اندازه و طول دندان استفاده می کنند.

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : لمینت دندان,لمینت دندان چیست,لمینت دندان متحرک,لمینت دندان کج,لمینت دندان های فاصله دار,انواع لمینت دندان,کامپوزیت دندان,انواع رنگ لمینت دندان,انواع لمینت سرامیکی دندان,انواع مدل لمینت دندان, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 324 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 1:10